أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِیلاً ما تَذَكَّرُونَ
یا رب؛ عید است عطا بر همه ده بر ماتم و اندوه همه خاتمه ده پایان غم همه ظهور مهدی است تعجیل فرج به مهدی فاطمه ده
بهار سخاوتمند است، دامنی از گل به زمین می بخشد. کمی پای درس بهار بنشینیم
خانه تکانی”، رسم قدیمی همه “منتظران” بهار است؛ خانه تکانی دل را برای رسیدن بهار دلها، مهدی زهرا فراموش نکنیم.
سال نو و بهاری نو را، فرصتی نو برای تازه شدن و بازنگریستن بر چگونه زیستن میبینم برای وجود نازنینتان در این فرصت نو شوری نو برای ساختن و بهتر زیستن آرزو میکنیم.
ای حجت غایب زمانها در مدح تو نارسا، بیانها ای سایه لطف رحمت حق سلطان زمین و آسمانها بازآ که دوباره فصل گل شد ای زیور حسن بوستانها *به امید ظهور “بهار دلها” در بهار امسال*
هیچ نوروزی نیست مگر آنکه ما در آن منتظر گشایشیم. چرا که نوروز از روزهای ما و شیعیان است. امام صادق (ع)

اشهدان:لااله الی الله محمدرسول وعلی ولی الله(تولی) لعن الله:الجبت والطاغوت بنتیها والنعثل(تبری)


عملکردهیچ حکومت ونوع تفسیرش ازمبانی ملی ومذهبی که غیردوازده امام معصوم(علیهم السلام)درراس آن باشندیافقیه اعلم شیعه ناظربرعملکردش نگرددولوباداعیه دین داری به حقیر ربطی نداردوازآن به هیچ شرایطی حمایت نمی کنم منتها چون یکی ازهزاران خلق ورعیت ملک ایران حساب می شوم بنای درگیری وایجادتنش با به نظام حاکم جمهوری اسلامی رانداشته وصرفا التزام خودرابه قوانیین مدنی آن ابرازمی دارم.به تجربه شاهدم که غالب حواریان رژیم های سیاسی دوست دارندمردم عادی رابه واسطه علقه یاضعف به سمت خویش جذب نموده ودراین راه گاه مبانی اخلاقی راهم زیرپا نهند...بااین توجیه که باورخودرابسی ارجمندترازهرکاری ولوخلاف شرع تصورمی نمایند!؟امادرمرامم ائمه (علیهم السلام)ومناسک مذهبی تنهااوجب واجبات حساب شده وتمام هستی غیرازراه خدا ثانویه وغیر ضرورهستندپس چنان ارزشی نداردتاآدمی وقت گران قدرعمررابه جبهه گیری برای آن گذراند... بلاشک این حرف ها بهانه بدست برخی می دهدکه مرابرچسب ضدانقلاب زنندامابدرک!؟بنده بصورت بنیادی باوربه عدم جدای دین ازسیاست واصل مترقی ولایت فقیه دارم اماحال مجتهداعلم جامع شرایطی که می شناسم چنان سمتی دردنیاندارد ...روزهای عمر بخصوص درعصرغیبت امام عصر(عج)سریع طی می شوندپس بهترین عمل جمع توشه آخرت است چه درزمهریربرزخ وسستی پل صراط مگرآن بکارآیدمابقی بگذاروبگذر:حی الی اخیرالعمل

کچل موفرفری!؟1

یاالحق.متاسفانه بخاطرتعاریف متضادوگاه غلطی که ازمفهوم روشنفکردردنیای امروز
مابخصوص جوامع جهان جنوب وکشورهای اسلامی صورت گرفته است این لقب
راغالباکسانی بردوش می کشندکه هیچ ارتباطی باآن ندارند!؟
انتلکتوئل ها(صاحبان مدارک تحصیلی جدید)ملایان(حافظان مناسک طلبگی قدیم)
به جای روشنفکرجازده می شوند!؟.حال آنکه تاریخ بشربه مامی گوید:
پیشتازان جامعه انسانی وپیش گویان حوادث پیش روهماره انسانهای پاک سرشت
بودندکه وجدان راهرگززیرپانگذاشته وجزباحقیقت آلایش نیافته وآرامش ندیده اند.
اگرمعتقدم روشنفکرمذهبی یک مفهوم پارادوکس وغلط است وماباید روشنفکرراتنها
عرفی بدانیم دقیقا به همین خاطرمی باشد.
گیرم مذهب خوب ومحترم اما روشنفکرراستین باهیچ عنصرخارجی عقداخوت ندارد
وتاچندوچون ماجرابرای وی روشن نشده هیچ چیزی رانمی پذیردولو اگرآن نظرامر
قدسی عنوان شود.
حال عده ای می گویند:بدین ترتیب روشنفکرعرفی تنهامرامی که می تواندداشته
باشدلائیسم است وبس.امااین حرف دروغ هست!؟.آیین ابراهیمی واوج قله آن
مذهب حقه تشیع دقیقا منطبق برعقل بناشده است.علی(ع)می فرماید:دین همان
عقل است واصلاقسمتهای مهمی ازکتب شیعه مانندبحارالانوارعلامه بزرگوارمجلسی
(ره)و..به مبحث عقل واحادیت زوات مقدسه اهل البیت(علیهم السلام)دراین باب
اختصاص دارد.شیعه راستین ترسی ازکنکاشهای مدام وبی وقفه که خصلت روشنفکر
عرفی است ندارد.حکم فرمانداری جناب مالک اشترنخی(ره)اگرتوسط فردی مرورشود
که باشخصیت مولای موحدین(ع) آشنانیست لابدباخودمی اندیشداین متن رارهبری
نوشته که بصورت بنیادی باوربه سکولاریسم یعنی عقلگرایی همینطوررعایت حقوق
دگراندیشان ووجود دگرباشان دارد.حقیقت هم دراینجااست که آنکه بانی اصلی آنچه
درمغرب زمین امروزتحت عنوان نظم نوین جهانی ونظام متمدن برپایه حقوق بشر
عرضه می گرددبسی مرغوبش درآموزه های شیعی نهفته اند....
صحبت حتی این است که نگاه روشنفکرانه راستین یکی ازابزارهای مجتهدین این
مذهب دردرک مسائل می باشدوضرورت اجتهادبدین نکته نهفته که همه روشنفکران
اعلاءعالم اعتراف دارند:فرزندآدم محدودبه دیدوبعد خاص خوداست ودرنقطه مقابل
معارف مذهبی بحرالعلوم وطولانی هستند. پس یک روشنفکرعرفی وقتی سخن از
مفاهیم مذهبی راندنمی تواندنظرقطعی ارائه بدهد.امامجتهدچون درکنارروشنفکر
بودن بنابرضرورت اکثریت قاطع مسانیدآیین وعقلانی رامطالعه کرده است نظرات
عمیقتری هم خواهدداد.البته وبقول معروف:باب اجتهادهمیشه بازاست وبه حدی
که دراین دریای عمیق وبه سمت ژرفا پیش برویم صدف ومرواریدهای درشتری
صیدخواهیم نمود.
(ادامه این مطلب رادرپست های بعدی ملاحظه فرمایید)الهم العجل لولیک الفرج

تاریخ ارسال : پنجشنبه 18 مرداد 1397 11:15 ب.ظ | نویسنده : سعید حریری اصل

لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
الهم العن جبت والطاغوت بنتیهما ونعثل.حجت الاسلام سعیدحریری اصل متولداسفند
1360طلبه علوم مذهبی ونوه شادروان آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی از
شاگردان آیات اعظام شیخ عبدالکریم حائری یزدی علامه امینی وسیدان حسین طباطبایی بروجردی محمدکاظم شریعتمداری ومحموداعلائی طالقانی است.
جداعلاءایشان نیزآیت الله شیح عبدالله گجین ازطلاب میرزای شیرازی بزرگ امام محمدحسین آل کاشف الغطاء وعلامه نائینی بوده اند.
حاج شیخ حسینعلی منتظری وتوتونچی میرزاحسن احقاقی اسکویی وشهیدان احمد
کافی حسین غفاری نیزهم دوره های تحصیلی ودوستان آن نازنین مرد می باشند.
ازشاگردان وی هم می توان به مرحوم آیت الله حاج عمران علیزاده وشادروان علی-
قزلجه ای اشاره کرد.(رضوان الله علیهم اجمعین)
آن زنده یاددرزمستان1343شمسی دعوت حق رالبیک گفت وبقایای سالم پیکرش درتابستان1351ازتبریزبه آرامستان وادی السلام(خاکفرج)قم المقدسه ومرقدی که مرجع اعلم سیدنابروجردی بادارائی شخصی خود برای وی خریده بودمنتقل گشت.
شیخ حریری تحصیلات حوزوی رادرسال1374شمسی وبه مدرسه حاج صفرعلی تبریزکه
تحت اشراف حوزه علمیه نجف الاشرف ومرحوم آیت الله العظمی سیدابوالقاسم خویی
بودآغازکردوازمحضربزرگانی چون:مرحومان حاج عمران علیزاده ومیرزاغلام رضارحیمی و...
بهره بردکه نهایتابه تابستان1378شمسی بصورت مستقل ازمرکزمدیریت فعلی حوزه
ایران وبدست مرجع فقیدآیت الله سیدمهدی مرعشی نجفی(ره)معمم گردید.
سعیدحریری اصل اعلام می دارد:برطبق روش غالب علماء سلف وروحانیون سنتی مذهب حقه تشیع ازهرگونه اظهارنظرویاجبهه گیری نسبت به جریان های سیاسی احزاب ونظام های برآمده ازایشان ولومدعی دین داری خوداری کرده وتنهاازباب اتنبیه مله وتنزیه امه که آموزه استادالفقهاء علامه بزرگوارنائینی (ره)است.درصورتی که این طیف هاخط قرمزمبانی شیعه ودواصل لاینفک تولی وتبری راکه درشعائرمقدسه تطبیق وتبلورعینی یافته ردکنندویابه حرکت های ایزایی واصطلاحاستون پنجمی ضدآن بپردازندوطبعانیت اغفال عام مردم داشته باشندومن یتوکل الی الله مخالفت علنی وصریح خواهدکرد.
والبته که انشاء الله بافرج حضرت صاحب الامر(عج)تومارعمر عوارض عصرغیبت به طورکامل وفوری برچیده خواهدشد.(چون صدآمدنودهم پیش مااست)
دروب حاضروزیرمجموعه های آن که به ترتیب جهت نشرآراء نویسنده کتب عکس وفیلم های سودمندومعرفتی اختصاص یافته هیچگونه کپی برداری صورت نگرفته ودرمواردخاص ومختصرمنبع ذکرگردیده است.
القصه:شالوده آن حاصل تراوش ذهن ودست مولف است وبس
من الرضاء آل محمد(ص).الهم العجل لولیک الفرج
بازگشت به سایت