أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِیلاً ما تَذَكَّرُونَ
یا رب؛ عید است عطا بر همه ده بر ماتم و اندوه همه خاتمه ده پایان غم همه ظهور مهدی است تعجیل فرج به مهدی فاطمه ده
بهار سخاوتمند است، دامنی از گل به زمین می بخشد. کمی پای درس بهار بنشینیم
خانه تکانی”، رسم قدیمی همه “منتظران” بهار است؛ خانه تکانی دل را برای رسیدن بهار دلها، مهدی زهرا فراموش نکنیم.
سال نو و بهاری نو را، فرصتی نو برای تازه شدن و بازنگریستن بر چگونه زیستن میبینم برای وجود نازنینتان در این فرصت نو شوری نو برای ساختن و بهتر زیستن آرزو میکنیم.
ای حجت غایب زمانها در مدح تو نارسا، بیانها ای سایه لطف رحمت حق سلطان زمین و آسمانها بازآ که دوباره فصل گل شد ای زیور حسن بوستانها *به امید ظهور “بهار دلها” در بهار امسال*
هیچ نوروزی نیست مگر آنکه ما در آن منتظر گشایشیم. چرا که نوروز از روزهای ما و شیعیان است. امام صادق (ع)

اشهدان:لااله الی الله محمدرسول وعلی ولی الله(تولی) لعن الله:الجبت والطاغوت بنتیها والنعثل(تبری)


عملکردهیچ حکومت ونوع تفسیرش ازمبانی ملی ومذهبی که غیردوازده امام معصوم(علیهم السلام)درراس آن باشندیافقیه اعلم شیعه ناظربرعملکردش نگرددولوباداعیه دین داری به حقیر ربطی نداردوازآن به هیچ شرایطی حمایت نمی کنم منتها چون یکی ازهزاران خلق ورعیت ملک ایران حساب می شوم بنای درگیری وایجادتنش با به نظام حاکم جمهوری اسلامی رانداشته وصرفا التزام خودرابه قوانیین مدنی آن ابرازمی دارم.به تجربه شاهدم که غالب حواریان رژیم های سیاسی دوست دارندمردم عادی رابه واسطه علقه یاضعف به سمت خویش جذب نموده ودراین راه گاه مبانی اخلاقی راهم زیرپا نهند...بااین توجیه که باورخودرابسی ارجمندترازهرکاری ولوخلاف شرع تصورمی نمایند!؟امادرمرامم ائمه (علیهم السلام)ومناسک مذهبی تنهااوجب واجبات حساب شده وتمام هستی غیرازراه خدا ثانویه وغیر ضرورهستندپس چنان ارزشی نداردتاآدمی وقت گران قدرعمررابه جبهه گیری برای آن گذراند... بلاشک این حرف ها بهانه بدست برخی می دهدکه مرابرچسب ضدانقلاب زنندامابدرک!؟بنده بصورت بنیادی باوربه عدم جدای دین ازسیاست واصل مترقی ولایت فقیه دارم اماحال مجتهداعلم جامع شرایطی که می شناسم چنان سمتی دردنیاندارد ...روزهای عمر بخصوص درعصرغیبت امام عصر(عج)سریع طی می شوندپس بهترین عمل جمع توشه آخرت است چه درزمهریربرزخ وسستی پل صراط مگرآن بکارآیدمابقی بگذاروبگذر:حی الی اخیرالعمل

کچل موفرفری!؟2

یاالمنیر.هرجریانی ازاجزاء بناشده وهریک ازاین قسمت ها الزامارشدونموهم سان
حتی هم سوندارند.کاراکترنواندیشی دینی درمیان دوقرائت سنتی متمایل به سرمایه-
داری مرسوم درگذشته یعنی نظام ارباب ورعیت و...ونگاه ایدئولوزیک وام گرفته شده
ازجنبش چپ همیشه خودنمایی کرده وضرورت این قصه چنان است که متفکری
عامه مذهب چون سیدقطب هم بدان اقرارداردوهماره اجلا ونخبگانی ازشیعه چون
میرزای شیرازی بزرگ قبل مشروطیت آخوندخراسانی درمتن او وآیت الله فقیدسید-
محمودطالقانی(رضوان الله علیهم اجمعین)به عصرمعاصرماپرچم دارش بوده اند.
اصلاوبایددراین مبحث یک پله جلوتررفت واعلان داشت:بزرگانی مثل سیدنا حسین-
بروجردی همینطورحاج شیخ عبدالکریم حائری آقاابوالحسن اصفهانی امام محمدحسین-
آل کاشف الغطاء و...نیزهرگزدرچهارچوب بسته سنتی که درذهن شبه روشنفکران ازسنت
مذهبی نقش بسته قرارنداشتندودرسندآن تفاوت دیدگاه امام الفقهاء بروجردی کبیربا
استادش مرحوم درچه ای خودنمایی می کند.منتها وبخصوص دردهه 50 عواملی مشکوک
مانند علی شریعتی یابعض مجاهدین خلق که پس ازشهادت بنیانگذاران آن سازمان به
روآمدندوسردرآخورومیل جدی بسوی چپ جهانی داشتندباغبارآلودنمودن فضا بواسطه
مواضع تندوکلی خویش برضدمفاهیم جاافتاده ومرسوم جامعه مذهبی ماچون فقه
اجتهادتقلیدو...فاصله عمیقی بین دوقرائت ازنواندیشی دینی که یکی ازبطن حوزه ودیگری
ازمتن دانشگاه برمی آمدآفریدندوحتی چنین خط سیری رابعدها به منظوردرشت جلودادن
اختلاف میان امثال شادروان مهندس بازرگان ومراجع سنتی وقت که رفقای صمیمی او
بودند(مرعشی شریعتمداری و...)دنبال کردند.
شخصا ودرحسینیه ارشاد به دی84شمسی شاهدبودم که حسن یوسفی اشکوری پشت
تریبون رفت وبه نقل ازآقای بازرگان درگفتگوی خصوصی خود باآن فقیدسعیدگفت:من
تقلیدنمی کنم!؟
پس ازاتمام سخنرانی وی پیرمردی که عکاس مجلس هم بودوجزء دوستان آقای بازرگان
نزدوی رفت وطشرزد:رفیق مادریک جلسه خصوصی به توچیزی گفته است خوب تقلید
نمی کردشایدازباب فقهی عمل به احتیاط می نمودیااعلم حی وشایسته نمی شناخت و
اصلاخودش راباآن سابقه قوی علم ومعرفت مجتهدمی دانست و...توچرافقط به استناد
یک اشاره فردی به بلندگو این قصه راجارزدی...!؟چه دوداین آتش که افروختی درچشم
هرآن کس خواهدرفت که زیرلب می خواند:
نه درمسجدگذارندم که رندی.......................................نه درمیخانه کین خمارخام است

تاریخ ارسال : جمعه 19 مرداد 1397 02:07 ق.ظ | نویسنده : سعید حریری اصل

لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
الهم العن جبت والطاغوت بنتیهما ونعثل.حجت الاسلام سعیدحریری اصل متولداسفند
1360طلبه علوم مذهبی ونوه شادروان آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی از
شاگردان آیات اعظام شیخ عبدالکریم حائری یزدی علامه امینی وسیدان حسین طباطبایی بروجردی محمدکاظم شریعتمداری ومحموداعلائی طالقانی است.
جداعلاءایشان نیزآیت الله شیح عبدالله گجین ازطلاب میرزای شیرازی بزرگ امام محمدحسین آل کاشف الغطاء وعلامه نائینی بوده اند.
حاج شیخ حسینعلی منتظری وتوتونچی میرزاحسن احقاقی اسکویی وشهیدان احمد
کافی حسین غفاری نیزهم دوره های تحصیلی ودوستان آن نازنین مرد می باشند.
ازشاگردان وی هم می توان به مرحوم آیت الله حاج عمران علیزاده وشادروان علی-
قزلجه ای اشاره کرد.(رضوان الله علیهم اجمعین)
آن زنده یاددرزمستان1343شمسی دعوت حق رالبیک گفت وبقایای سالم پیکرش درتابستان1351ازتبریزبه آرامستان وادی السلام(خاکفرج)قم المقدسه ومرقدی که مرجع اعلم سیدنابروجردی بادارائی شخصی خود برای وی خریده بودمنتقل گشت.
شیخ حریری تحصیلات حوزوی رادرسال1374شمسی وبه مدرسه حاج صفرعلی تبریزکه
تحت اشراف حوزه علمیه نجف الاشرف ومرحوم آیت الله العظمی سیدابوالقاسم خویی
بودآغازکردوازمحضربزرگانی چون:مرحومان حاج عمران علیزاده ومیرزاغلام رضارحیمی و...
بهره بردکه نهایتابه تابستان1378شمسی بصورت مستقل ازمرکزمدیریت فعلی حوزه
ایران وبدست مرجع فقیدآیت الله سیدمهدی مرعشی نجفی(ره)معمم گردید.
سعیدحریری اصل اعلام می دارد:برطبق روش غالب علماء سلف وروحانیون سنتی مذهب حقه تشیع ازهرگونه اظهارنظرویاجبهه گیری نسبت به جریان های سیاسی احزاب ونظام های برآمده ازایشان ولومدعی دین داری خوداری کرده وتنهاازباب اتنبیه مله وتنزیه امه که آموزه استادالفقهاء علامه بزرگوارنائینی (ره)است.درصورتی که این طیف هاخط قرمزمبانی شیعه ودواصل لاینفک تولی وتبری راکه درشعائرمقدسه تطبیق وتبلورعینی یافته ردکنندویابه حرکت های ایزایی واصطلاحاستون پنجمی ضدآن بپردازندوطبعانیت اغفال عام مردم داشته باشندومن یتوکل الی الله مخالفت علنی وصریح خواهدکرد.
والبته که انشاء الله بافرج حضرت صاحب الامر(عج)تومارعمر عوارض عصرغیبت به طورکامل وفوری برچیده خواهدشد.(چون صدآمدنودهم پیش مااست)
دروب حاضروزیرمجموعه های آن که به ترتیب جهت نشرآراء نویسنده کتب عکس وفیلم های سودمندومعرفتی اختصاص یافته هیچگونه کپی برداری صورت نگرفته ودرمواردخاص ومختصرمنبع ذکرگردیده است.
القصه:شالوده آن حاصل تراوش ذهن ودست مولف است وبس
من الرضاء آل محمد(ص).الهم العجل لولیک الفرج
بازگشت به سایت