أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُكُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلِیلاً ما تَذَكَّرُونَ
یا رب؛ عید است عطا بر همه ده بر ماتم و اندوه همه خاتمه ده پایان غم همه ظهور مهدی است تعجیل فرج به مهدی فاطمه ده
بهار سخاوتمند است، دامنی از گل به زمین می بخشد. کمی پای درس بهار بنشینیم
خانه تکانی”، رسم قدیمی همه “منتظران” بهار است؛ خانه تکانی دل را برای رسیدن بهار دلها، مهدی زهرا فراموش نکنیم.
سال نو و بهاری نو را، فرصتی نو برای تازه شدن و بازنگریستن بر چگونه زیستن میبینم برای وجود نازنینتان در این فرصت نو شوری نو برای ساختن و بهتر زیستن آرزو میکنیم.
ای حجت غایب زمانها در مدح تو نارسا، بیانها ای سایه لطف رحمت حق سلطان زمین و آسمانها بازآ که دوباره فصل گل شد ای زیور حسن بوستانها *به امید ظهور “بهار دلها” در بهار امسال*
هیچ نوروزی نیست مگر آنکه ما در آن منتظر گشایشیم. چرا که نوروز از روزهای ما و شیعیان است. امام صادق (ع)

اشهدان:لااله الی الله محمدرسول وعلی ولی الله(تولی) لعن الله:الجبت والطاغوت بنتیها والنعثل(تبری)


عملکردهیچ حکومت ونوع تفسیرش ازمبانی ملی ومذهبی که غیردوازده امام معصوم(علیهم السلام)درراس آن باشندیافقیه اعلم شیعه ناظربرعملکردش نگرددولوباداعیه دین داری به حقیر ربطی نداردوازآن به هیچ شرایطی حمایت نمی کنم منتها چون یکی ازهزاران خلق ورعیت ملک ایران حساب می شوم بنای درگیری وایجادتنش با به نظام حاکم جمهوری اسلامی رانداشته وصرفا التزام خودرابه قوانیین مدنی آن ابرازمی دارم.به تجربه شاهدم که غالب حواریان رژیم های سیاسی دوست دارندمردم عادی رابه واسطه علقه یاضعف به سمت خویش جذب نموده ودراین راه گاه مبانی اخلاقی راهم زیرپا نهند...بااین توجیه که باورخودرابسی ارجمندترازهرکاری ولوخلاف شرع تصورمی نمایند!؟امادرمرامم ائمه (علیهم السلام)ومناسک مذهبی تنهااوجب واجبات حساب شده وتمام هستی غیرازراه خدا ثانویه وغیر ضرورهستندپس چنان ارزشی نداردتاآدمی وقت گران قدرعمررابه جبهه گیری برای آن گذراند... بلاشک این حرف ها بهانه بدست برخی می دهدکه مرابرچسب ضدانقلاب زنندامابدرک!؟بنده بصورت بنیادی باوربه عدم جدای دین ازسیاست واصل مترقی ولایت فقیه دارم اماحال مجتهداعلم جامع شرایطی که می شناسم چنان سمتی دردنیاندارد ...روزهای عمر بخصوص درعصرغیبت امام عصر(عج)سریع طی می شوندپس بهترین عمل جمع توشه آخرت است چه درزمهریربرزخ وسستی پل صراط مگرآن بکارآیدمابقی بگذاروبگذر:حی الی اخیرالعمل

کچل موفرفری!؟9

یاالقدوس.به نقل ازمرحوم مهندس عزت الله سحابی جریان منتقدسیاسی
وی مطلبی رابزرگ نمایی کرده که جنبه عقیدتی داردواین هم ازفربه دردهای
جامعه مااست که ازدین برای سیاست خرج می کنیم حال آنکه بایدکاملا
عکس آن باشدودرحکومت اسلامی سیاست به کارمذهب آید...
سوال مهم دراینجااست ازاین خطاها بیشماردرآثارشریعتی رحیم پورازغدی و...
هم هست پس چراتنهاوبدین منظرانتقادی آراء مرحومان بازرگان سحابی و....
رامی بینید!؟آن شادروان گفته بود(طبق نقل قول):معصومین هم درمعرض
انحراف هستند...!
این حرف کاملا صحیح است!؟منتهاهرسخن جایی ومکانی دارد!؟
معصومین(علیهم السلام)زمانی که دردنیا وبه جسم الظاهرخاکی می زیستند
الزاما وهرلحظه ازعلم غیب استفاده نمی کردند.فقط اراده این وضع درآنهابوده
وبه وقت ضرورت بهره می بردند.هرچندامام(ع)بدون آن هم به حسب فطرت
کاملاپاک ضمیرآگاه خودو...خیلی ازپرده های عالم ماده رادرمقابل منظرخویش
نداشته است...امام علی(ع)نسبت به حیله عمروعاص دربحث حکمیت به جنگ
صفین خبرداشت امامردم تحت امرش اورامجبورنمودندبه این اشتباه تن بدهد
ازمنظریک انسان بی طرف حقیقتا پسرابوطالب(ع)دراین ماجرادچارخطاشده
وشایسته ملامت است اما جهل کوفی جماعت اورادرمعرض این خطاقرارداده
ونفس نفیس مولای موحدان(ع)بی گناه هست.انسان همیشه بصورت اختیار
یامیل نفسش درمسیر انحراف قرارنمی گیرد.گاه سبب دیگران هستند...
پسرنوح بابدان بنشست خاندان نبوتش گم شد...امام علی(ع)بامغزفندوقی-
های کوفه مجاورگشت وخطای عظیم مشروعیت سیاسی حکومت معاویه
سربرآوردولی چون حیدرغضنفر(ع)مجبوربه تن دادن به بیت باابوبکرهمینطور
مبحث حکمیت ذیل تیغ شمشیرشدلطمه ای به عصمت ایشان ازاین باب
نمی خورد.سخن مرحوم سحابی گنگ به مارسیده وچنانکه دیدیدشایدبتوان
ازمنظری اورادراین قصه بی تقصیردانست وبه این چشم ندیدکه قدرت ولی
الهی آن چهارده تن پاک(علیهم السلام)رامنکرشده...آخه خطای اجباری که
خطانمی شود...
راقم این سطورشخصا مرحوم مهندس عزت الله سحابی راچندبارملاقات کرده
بودم.ایشان محضربزرگانی مثل آقایان طالقانی وزنجانی(رضوان الله علیهما)
رادرک کرده بود.درباب سرمایه کم نواندیشان دینی ازمباحثی که طلاب سنتی
حوزه درآن تفحص می کنندبااوو دکترابراهیم یزدی (ره)صحبت کردیم هردو
آقایان موافق بودنداماگفتند:دورهبر ما یعنی طالقانی وبازرگان اینگونه نبودند.
وجدان نمی گذاردنگویم:درپیشگاه خداشهادت می دهم مجردازبحث های
سیاسی بنده آنهارادوشیعه حتی مقیدبه مبانی فقه سنتی مدون شده توسط
مراجع مذهبی دیدم نه یک آدم کوتاه چون شریعتی که دراصل مسلمانیش
شک دارم...

تاریخ ارسال : دوشنبه 22 مرداد 1397 01:28 ق.ظ | نویسنده : سعید حریری اصل

لطفا دیدگاه خود را درباره این مطلب بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.
الهم العن جبت والطاغوت بنتیهما ونعثل.حجت الاسلام سعیدحریری اصل متولداسفند
1360طلبه علوم مذهبی ونوه شادروان آیت الله شیخ میرزاعلی عیوضی گنجی از
شاگردان آیات اعظام شیخ عبدالکریم حائری یزدی علامه امینی وسیدان حسین طباطبایی بروجردی محمدکاظم شریعتمداری ومحموداعلائی طالقانی است.
جداعلاءایشان نیزآیت الله شیح عبدالله گجین ازطلاب میرزای شیرازی بزرگ امام محمدحسین آل کاشف الغطاء وعلامه نائینی بوده اند.
حاج شیخ حسینعلی منتظری وتوتونچی میرزاحسن احقاقی اسکویی وشهیدان احمد
کافی حسین غفاری نیزهم دوره های تحصیلی ودوستان آن نازنین مرد می باشند.
ازشاگردان وی هم می توان به مرحوم آیت الله حاج عمران علیزاده وشادروان علی-
قزلجه ای اشاره کرد.(رضوان الله علیهم اجمعین)
آن زنده یاددرزمستان1343شمسی دعوت حق رالبیک گفت وبقایای سالم پیکرش درتابستان1351ازتبریزبه آرامستان وادی السلام(خاکفرج)قم المقدسه ومرقدی که مرجع اعلم سیدنابروجردی بادارائی شخصی خود برای وی خریده بودمنتقل گشت.
شیخ حریری تحصیلات حوزوی رادرسال1374شمسی وبه مدرسه حاج صفرعلی تبریزکه
تحت اشراف حوزه علمیه نجف الاشرف ومرحوم آیت الله العظمی سیدابوالقاسم خویی
بودآغازکردوازمحضربزرگانی چون:مرحومان حاج عمران علیزاده ومیرزاغلام رضارحیمی و...
بهره بردکه نهایتابه تابستان1378شمسی بصورت مستقل ازمرکزمدیریت فعلی حوزه
ایران وبدست مرجع فقیدآیت الله سیدمهدی مرعشی نجفی(ره)معمم گردید.
سعیدحریری اصل اعلام می دارد:برطبق روش غالب علماء سلف وروحانیون سنتی مذهب حقه تشیع ازهرگونه اظهارنظرویاجبهه گیری نسبت به جریان های سیاسی احزاب ونظام های برآمده ازایشان ولومدعی دین داری خوداری کرده وتنهاازباب اتنبیه مله وتنزیه امه که آموزه استادالفقهاء علامه بزرگوارنائینی (ره)است.درصورتی که این طیف هاخط قرمزمبانی شیعه ودواصل لاینفک تولی وتبری راکه درشعائرمقدسه تطبیق وتبلورعینی یافته ردکنندویابه حرکت های ایزایی واصطلاحاستون پنجمی ضدآن بپردازندوطبعانیت اغفال عام مردم داشته باشندومن یتوکل الی الله مخالفت علنی وصریح خواهدکرد.
والبته که انشاء الله بافرج حضرت صاحب الامر(عج)تومارعمر عوارض عصرغیبت به طورکامل وفوری برچیده خواهدشد.(چون صدآمدنودهم پیش مااست)
دروب حاضروزیرمجموعه های آن که به ترتیب جهت نشرآراء نویسنده کتب عکس وفیلم های سودمندومعرفتی اختصاص یافته هیچگونه کپی برداری صورت نگرفته ودرمواردخاص ومختصرمنبع ذکرگردیده است.
القصه:شالوده آن حاصل تراوش ذهن ودست مولف است وبس
من الرضاء آل محمد(ص).الهم العجل لولیک الفرج
بازگشت به سایت