تاریخ : چهارشنبه 21 خرداد 1399 | 04:33 ب.ظ | نویسنده : سعید حریری اصل
زور
یاالحی.آیه شریفه:لَقَدْ رَضِیَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ إِذْ یُبَایِعُونَکَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ...مربوط به
بحث بیعت رضوان به تاریخ اسلام دست آویزقوی جماعت عامه درتطهیرچهره پلشت
سران سقیفه بنی ساعده قرارگرفته وکولاک می کند.لذا دراین نوشته برآن هستیم انشاء-
الله به واکاوی این فرازمصحف شریف ازجنبه کلامی وعلم نحولسان عرب بپردازیم
کلمه هول درعربی ترس معناشده ولذا برعکس فارسی که بادوعبارت زیردرخت وحول آن
می توان ایستان زیرتنه وریشه همینطورپایین شاخه هاراجداکردنمی شودعمل نمودوکلمه
تحت معنای مخلوطی می دهد.اماناطق قرآن تیزهوشانه درآیات دیگرپیرامون درخت آن
رابه دوبخش تقسیم کرده: اصل هاثابت وفرعها فی سماء...
پس اصحاب حول درخت سمره بانبی(ص)بیعت نموده اند.حال سوال اصلی اینجااست:
درهمه غزوات رسول(ص)تعدادی ازصحابه درمدینه نبی باقی مانده وظیفه مهم پاسداری
ازپایتخت حکومت محمد(ص)رابه عهده داشتندولابددرذیل درخت مذکوروبه بیعت رضوان
حاضرنبودند.اگراین آیه معنای عام داشته شامل هربنی بشری است که فعل بیعت تحت
شجرراانجام داده وجوازرضایت تام الهی دریافت کرده پس اصحاب مدنی غایب شامل آن
نمی شوندواصل عدالت جمیع صحابه موردقبول فرقه عمری زیرسوال می رود.حال حتی
خودعامه به سندتواریخ برعلم زیادعلی(ع)واقرارعمربدان اشاره دارندپس پسرابوطالب جدا
ازاینکه بیعتش شامل حول شجرمی شودبه حسب دانش الهی خودمحیط برذیل ریشه و
ساقه درخاک تنیده نیزبوده وبیعت اوعمیقترواصولی نسبت به بقیه می باشد(درصلوات
خاصه علی بن موسی الرضا(ع)به این امربعنوان مزیت امام معصوم استنادگردیده است)
ولذااصل کسانی است که خدابه نص این آیه شریفه ازاوراضی هستندوبقیه جزنفس پیامبر-
(ص)فرعی وحواشی بیش نمی باشندازاین روامام محمدباقر(ع)درپاسخ به این پرسش که
آیامولاناحیدرنیزجزبیعت رضوان بوده فرمودند:نعم سیدهم وشریفهم(محمد باقر مجلسی،
بحار الأنوار:24/93، چاپ جدید افست موءسسة الوفاء، بیروت.)
درعین حال جماعت بکری هم به استنادبه آیات مباهله بامسیحیان نجران به جایگاه خاص
ومتفاوت امام علی(ع)بعنوان نفس پیغمبر(ص)یافرزندمعنوی اواشاره دارند.لذاوقتی حاشیه
متن راتهدیدوتوبیخ کندهویت خودرادرباب رضایت خداپامال کرده است...
لگدزدن درازگوش واربه درخانه امام متقین(ع)چیزی جرتردرضایت ربانی معنا نمی دهدهر
چندعمرقبل ازبیعت رضوان هم باعدم تمکین ازحکم پیامبر(ص)بمنظور ابلاغ پیام حضرتش
به اهل مکه مراتب نفاقش راثابت نموده بودواصولا چنین بیعت نمادی صورت گرفت تادو-
روی ثانی که بامشرکین مکه سروسری داشت درصورت درازکردن دست ازپابازشناخته شود.
بزرگ معلم بشریت حضرت رسول(ص)باامتحان موردی وقبل چنین بیعتی بریده مزدوربودن
اوراآشکارنموده واماشرم ووقاهت برکسانی بادکه علارقم این دلایل روشن بااستنادعوام فریبانه
بدین آیه شریفه درجهت ساختن فضیلت دورغین برای نامبرده هستند.القصه:حسنی به مکتب
نمی رفت وقتی می رفت جمعه می رفت...یاحق




طبقه بندی: قرآن مجید،  چهارده معصوم(علیهم السلام)،  مذهب حقه شیعه،  سقیفه بنی ساعده،  امام علی(ع)، 
برچسب ها: سقیفه بنی ساعده، بیعت رضوان، لَقَدْ رَضِیَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِینَ، رضی الله ان هو!؟، عمربن خطاب، امام علی(ع)، منافق،  



  • paper | فال تاروت شش کارتی | خرید بک لینک دائمی
  • فروش لینک دائمی | بک لینک انبوه
  • شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات